duminică, august 09, 2009

Iosif Buble - "Am ajuns din intamplare jurnalist"

duminică, august 09, 2009
Il stim cu totii de la televizor... fie ca vorbim de reportajele sale din toate colturile tari, de la diverse evenimente sau de relatarile sale politice, fie ca sunt de la sediul PNL sau au legatura cu presedintele Basescu.

Si pe blog este o prezenta mai mult decat activa..., blogul sau fiind unul foarte vizitat de cei interesati in a afla dedesubturile unei stiri. Cu toate aceste ganduri in minte l-am abordat pentru a-mi acorda un scurt interviu, despre orice sau nimic...Iata mai jos ce a iesit:

Ai devenit foarte cunoscut dupa ce ai reusit sa il enervezi pe presedintele Basescu, aducandu-i in atentie o posibila interventie a sa in cazul Ritzi...Totusi, cine este Iosif Buble?



În primul rând trebuie să spun că nu e prima oară când l-am supărat pe domnul preşedinte. Îmi amintesc că după ce am pus nişte întrebări incomode unor personaje din anturajiul domniei sale am primit fără nici un fel de explicaţie interdicţie de a mai intra la Palatul Cotroceni. La fel şi instituţia pentru care lucrez. (la fel a păţit instutuţia şi după ultima ciocnire).
Au mai fost şi alte episoade în care m-am ciocnit cu preşedintele, de aceea eu nu cred că „am devenit foarte cunoscut” acum. Oricum... mă onorează atenţia preşedintelui Traian Băsescu şi dacă l-am enervat înseamnă că nu a fost o întrebare proastă ci una perfect justificată.

Cine este Iosif Buble?...

Un absolvent de ştiinţe politice şi teologie ajuns din întâmplare jurnalist şi care încearcă să facă meseria asta cum ştie el mai bine şi uneori şi reuşesc :)

Este munca de jurnalist una care sa iti aduca satisfactii? Daca da, care a fost momentul in care te-ai identificat cel mai mult cu acest job? Dar cel mai dezamagitor?

DA... munca de jurnalist aduce mari satisfacţii, dar şi opusul. Practic nu e o muncă care o începi la ora 8.00 şi termini la 16.00 – e la foc continuu şi plină de neprevăzut. Acum eşti aici... iar peste o oră în altă ţară.
Cele mai mari satisfacţii le ai atunci când după o anchetă, reportaj sau pur şi simplu o ştire realizată de tine se întâmplă ceva: se rezolvă o problemă, naşti controverse, dezvălui o nedreptate sau superi rău.
Au fost multe cazurile în care am fost satisfăcut de ceea ce am făcut şi prin urmare nu aş putea face un clasament, dar cel mai necăjit am fost în cazul celebrului accident de pe Bulevardul Kiseleff când studenta din Republica Moldova, Tatiana Duplei, a fost spulberată pe trecerea de pietoni (am ajuns acolo la 45 de secunde de la accident), iar cea care a provocat accidentul a scăpat doar cu nişte ani de închisoare cu suspendare.
Ai fost vreodata ofertat de vreun politician pentru a scrie bine despre el? Crezi ca exista astfel de jurnalisti in mass media romaneasca?

Ofertat direct nu, indirect da. Cu siguranţă sunt jurnalişti care fac aşa ceva şi nu m-aş repezi să îi condamn. Fiecare face meseria cum ştie şi mai ales după câtă conştiinţă are. Cititorii şi cei care urmăresc televizorul analizează şi dau calificativele.

Alegerile din aceasta toamna ti se par a fi cea mai mare provocare pentru un ziarist? Tinand cont de miza lor....

Sunt o provocare, dar nu aş spune că e cea mai mare provocare. Într-adevăr miza este una mare şi alegerea unuia sau altuia din principalii candidaţi anunţaţi de până acum oficial sau neoficial va duce cu siguranţă la schimbări şi la nivelul Guvernului.
Va însemna din nou deplasări dese în ţară şi peste hotare, ascultat promisiuni multe multe multe şi o atenţie foate mare la pericolul manipulării şi la eventualele presiuni.

Revenind la Basescu, din punctul de vedere al jurnalistului Iosif Buble, cum este el ca si produs media?

Traian Băsescu a devenit preşedinte după ce a fost promovat pe o tehnică comună de marketing. De fapt, Traian Băsescu se putea numi detergentul Traian Băsescu. Şi acum şi înainte de a deveni preşedinte, Traian Băsescu are un excelent simţ de a ştii ce vrea presa: simte când vrea ceva serios sau când e cazul de un can-can şi acţionează în consecinţă
Când dă însă de oameni care îl simt şi care nu cuplează la măreţele idei, atunci are alte canale de convingere... Poate un telefon de la un consilier prezidenţial sau chiar unul de la preşedinte în persoană care te va beşteli pentru cine ştie ce cuvânt sau propoziţie, o replică acidă în conferinţa de presă sau pur şi simplu interdicţii... asta dacă nu poate să facă presiuni prin oamenii cu care relaţionezi zi de zi.

Exista cineva care il poate invinge pe Basescu?

Nimeni nu e invincibil... fie el şi Traian Băsescu.

Esti un blogger activ...crezi ca acest mod de comunicare va ajunge sa aiba un rol al lui in peisajul autohton?

Are deja şi cred că se va dezvolta. Oamenii care vor să fie informaţi nu mai vor să aibă acces la o informaţie gata prelucrată, ei vor acces direct la sursa primară. Ori cum aceasta nu poate fi găsită la TV sau în ziare atunci o găsesc pe bloguri.
Din punctul de vedere al politicienilor... nu cred căp e nevoie să spun ce furori fac în blogosferă oameni politici ca Ion Iliescu, Elena Udrea, Adrian Năstase sau Călin Popescu Tăriceanu. E un mijloc şi un suport unde se poate scrie...

0 comentarii:

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates